S příchodem zimy se v některých případech mohou objevit první problémy se správnou funkcí baterie a startováním vašeho vozu. Ne vždy je za tyto problémy odpovědný akumulátor, i když od jeho stavu zcela závisí lehký start motoru vozidla. Se snížením teploty okolí (a také teploty elektrolytu) se snižuje i elektrická kapacita baterie.
Kapacita zcela nabité baterie při definované teplotě je následující:
- 100% kapacita při teplotě +25°C,
- 80% kapacita při teplotě 0°C,
- 70% kapacita při teplotě -10°C,
- 60% kapacita při teplotě -25°C.
Kapacita baterií částečně vybitých se s poklesem teploty proporčně snižuje. Stejné to je i se startovacím výkonem zcela nabité baterie:
- 100% startovacího výkonu při teplotě +25°C,
- 65% startovacího výkonu při teplotě 0°C,
- 40% startovacího výkonua při teplotě -18°C,
Odběr el. energie se v průběhu jízdy s zapnutými spotřebiči (nezávislé topení, ventilace, klimatizace, vyhřívaní sedaček, oken, světla apod.) zvyšuje. Snížení teploty způsobuje tuhnutí mazacího oleje v motoru, převodovce atd. V důsledku toho vzrůstají vnitřní odpory, které musí startér v průbehu startu překonat a tím rostou nároky na odběr proudu z baterie.